Kasza jaglana to najstarsza z kasz. Jest otrzymywana z nasion prosa. Jej regularne spożywanie ma bardzo korzystne działanie na nasz organizm. Ma dużo łatwo przyswajalnego białka i wysoką zawartość witamin z grupy B, witaminy E, oraz żelaza i miedzi. Jest lekkostrawna i bezglutenowa. Kasza jaglana jako jedyna z kasz jest zasadotwórcza dzięki czemu wyrównuje nadmiar produktów kwasotwórczych obecnych w codziennej diecie (nabiał, pieczywo, cukier, mięso).

Jak ugotować kaszę jaglaną? To proste, gotujemy ją na małym ogniu w dwa razy większej (lub trzy jeśli wolimy bardziej mokrą konsystencję) ilości wody lub mleka. Przed gotowaniem warto ją przepłukać na sitku pod bieżącą wodą. Jeśli tak przygotowana kasza mimo kilku różnych prób podania nam ciągle nie smakuje, spróbujmy kaszy innego producenta, bo w tym też może być problem.

Kasza jaglana to świetny dodatek do mięs oraz składnik deserów i sałatek. Poniżej przepisy na dania z kaszą jaglaną, wśród nich między innymi śniadaniowe jaglanki, deserowe budynie jaglane, oraz burgery, kotlety i pulpeciki z dodatkiem kaszy jaglanej. Polecam także warzywa (cukinia, papryka) faszerowane nadzieniem z dodatkiem kaszy jaglanej, wegetariańskie pasztety z kaszą jaglaną oraz pyszne sałatki z kaszą jaglaną i warzywami.

Chefstore