Warzywa i owoce są niezwykle cennymi składnikami w każdej kuchni, nie tylko ze względu na swoją ogromną różnorodność, ale też z uwagi na zawartość witamin. Zimą, szczególnie ważną rolę odgrywa kilka witamin i składników mineralnych, które mają pozytywny wpływ na stan skóry (witamina E), poprawiają nastrój i dodają witalności (witamina C i witaminy z gr. B), redukują stres i dbają o układ nerwowy (magnez) oraz wzmacniają organizm (cynk). Ich źródłem są takie warzywa i owoce, jak:

  • awokado, szpinak, kapusta biała – witamina E,
  • fasola, morele, szpinak – witaminy z grupy B,
  • cytrusy, kiwi, ziemniaki gotowane w łupinach, szpinak, czerwona papryka, natka pietruszki, dereń, chrzan, brukselka, berberys, dzika róża, czarna porzeczka, rokitnik – witamina C,
  • fasola, zielony groszek – cynk,
  • brokuły, natka pietruszki, banan, fasola biała – magnez.

Szczególnie zimą warto zadbać o ich obecność w menu. Najlepiej w postaci rozgrzewających, pożywnych zup oraz sałatek i surówek pełnych surowych warzyw i owoców, bo takie są najbogatsze w witaminy.

Zapraszam na chefstore